kinderwoorddienst

KINDERWOORDDIENST

Beste jongens en meiden,
Veel kinderen vinden het stilzitten op school of in de kerk saai. Maar op school zitten is ook erg cool. Je leert er namelijk allerlei gave dingen. Ook in de kerk is het niet saai. Er worden super spannende verhalen verteld. En stilzitten en stil zijn hoeft ook niet altijd.

WAT IS EEN KINDERWOORDDIENST?
Een Kinderwoorddienst is een soort club, onder “kerktijd”, speciaal voor stoere jongens en meiden van de basisschool. Als de grote mensen in de kerk zitten en stil moeten zijn, mogen de jongens en meiden naar een apart zaaltje. Hier wordt een spannend verhaal voorgelezen door een van de begeleiders. Daarna wordt dit verhaal verder uitgelegd. We kunnen bijvoorbeeld gaan kleuren, tekenen, op het bord schrijven, knutselen etc. etc. Het is iedere keer weer een verrassing wat we met het verhaal gaan doen. Het laatste stukje van de viering gaan we weer bij de grote mensen zitten. Zo kun je, als je de communie al gedaan hebt, dit nog een keer doen.

MOET IK LID WORDEN?
Nee, iedereen is welkom! Je hoeft je niet aan te melden of af te melden. Je mag gewoon komen als er een Kinderwoorddienst is. En hoe meer kinderen er komen, hoe gezelliger en vetter het is. Neem dus je vrienden en vriendinnen mee.

MAAR WIJ HEBBEN HET AL SUPERDRUK
Misschien ben je al bij een club of hebben je papa en mama het altijd druk. Dat maakt niks uit. Misschien kun je wel met je buurvrouw of opa en oma mee.

WANNEER IS DE KINDERWOORDDIENST?
Elke zaterdagavond (om de twee weken) zullen er kinderwoorddiensten zijn.

Wij hopen jullie vaak te zien!
Deken Wilson Varela, kapelaan Miguel, kapelaan te Boekhorst, kapelaan Danny , Thea Hoebers

Afbeeldingsresultaat voor kinderen bij Jezus afbeelding