Kerkbalans.

Wat betekent de kerk voor u? Dat is best een spannende vraag. Ook als u geen regelmatige bezoeker bent, kan de kerk een plek van betekenis voor u zijn.
Voor de gelovigen is de kerk vooral de herkenbare, plaatselijke geloofsgemeenschap, de plaats waar wij samenkomen om te vieren en tot bezinning te komen. Van waaruit we weer geïnspireerd verder kunnen. De kerk is een plek om te vieren, zoals met Kerst en Pasen of bij een doop of huwelijk. Er worden culturele activiteiten georganiseerd, van lezing tot concert. Voor veel mensen is de kerk ook een plek om rust te vinden en te gedenken. Bij een overlijden of bij een andere ingrijpende gebeurtenis in uw leven of in uw omgeving.

De kerk is er voor iedereen, ook voor u. Het is een plek waar we voor elkaar klaar staan, waar we elkaar kunnen ontmoeten, ook op een doordeweekse dag. Help ons anderen te helpen. Help ons onze kerk in balans te houden. Uw financiële steun is daarbij zeer belangrijk.
De jaarlijkse kerkbijdrage is een van de inkomstenbronnen waarop de parochie is aangewezen Uiteraard is iedere financiële steun aan de parochiegemeenschap van harte welkom.

Vanaf een bijdrage van  € 130,- (2024)  per jaar of meer is er een prettige bijkomstigheid: bij bijzondere vieringen zoals trouwen, uitvaart en huwelijksjubilea bent u de parochiegemeenschap geen extra kosten verschuldigd. Hierbij wordt gelet op uw gemiddelde kerkbijdrage in de afgelopen vier jaar.