EXTREME KRUISWEG 2024

Op vrijdag 22 maart wordt er voor de vierde keer een Extreme Kruisweg georganiseerd.
Deze kruisweg  is op de vrijdag voordat de Goede Week begint.
De avond begint om 18.00 uur met de H. Mis in de St. Lambertuskerk in Horst.
Na de mis, rond 18.45 uur, gaan de deelnemers een tocht van 20 kilometer lopen……
Aanmelden kan  via emailadres:
extremekruisweg@ziggo.nl
In verband met de organisatie kan aanmelden tot 6 maart.

DE EXTREME KRUISWEG
De kruisweg gaat via de verschillende kruizen, kapellen en kerken van Horst en omgeving. De kruisweg heeft 14 staties dus 14 plaatsen waar, met het lezen van een overweging, stilgestaan wordt.
De bedoeling is dat in kleine groepjes of alleen in stilte gelopen wordt. Iedereen krijgt een plattegrond, routebeschrijving en de teksten van de 14 staties mee.
Tijdens de tocht is er koffie en cake. Bij terugkomst in Horst is er voor iedereen soep en broodjes.
Er zijn geen kosten voor deze kruisweg maar een vrijwillige bijdrage voor ons jeugdwerk wordt enorm gewaardeerd.
Een box hiervoor zal op die dag aanwezig zijn.

Wat moet u meenemen?
* Goede wandelschoenen
* Regenkleding
* Veiligheidsvest en zaklamp
* Eventuele medicijnen
* Eventueel een rugzak
* Een houten kruis (al dan niet zelf gemaakt)
* Het is een lange tocht van 23 kilometer dus het is belangrijk om zelf ook eten en drinken mee te nemen.

Wilt u dit jaar de Goede Week op een speciale manier beginnen….?
Mooie kans door u aan te melden voor de Extreme Kruisweg.