Lintje Jan van Enckevort

Jan van Enckevort
Lid in de orde van Oranje-Nassau.

Wat een gewone dag beloofde te worden veranderde toen vanmorgen bij Jan en Jet in alle vroegte de kinderen voor de deur stonden, met een verrassing !!!!!!!!!!!!!!
In het parochiehuis in Sevenum volgde een gezellig samenzijn met als hoogtepunt het uitreiken van de koninklijke onderscheiding door burgemeester Ryan Palmen.
Een welverdiende onderscheiding want Jan is al meer dan 40 jaar vrijwilliger in de parochie Sevenum-Kronenberg-Evertsoord. Als acoliet, lid van de technische commissie, regisseur van de sacramentsprocessie, initiatiefnemer van het museumpje onder te toren, kerkhofvrijwilliger, installateur, reparateur, probleemoplosser.
Noem het maar op. Een duizendpoot die het woord “Nee” niet kent.
Het vrijwilligerswerk in onze parochie is een klein gedeelte van Jan’s inzet voor de gemeenschap.
Bij de Carnavalsvereniging Kroeënekraan en Pieëlhaas was Jan voorzitter (1975-1981) en vorst (1982-1985).
Van 1981 tot 1998 was Jan de (1e) voorzitter van Stichting Gemeenschapsvoorzieningen Kronenberg.
Verder nog bezorger bij de maaltijdservice van 2002 -2010 en tot slot was hij 16 jaar secretaris van Biljartclub ’t Valdere.

Jan van harte proficiat!!!!