Diaconie Nu

Welkom op de pagina van Diaconie Nu

Op deze pagina staat informatie over de verschillende activiteiten van Diaconie Nu almede de informatie omtrent de ANBI-verklaring.

Wat is diaconie?      op de site van Reindonk.nl staat een mooi filmpje over “wat is Diaconienu”  http://www.reindonk.nl/diaconie-nu-in-horst/tvgemist/item?YPijWe96Pfot27QqrckiSQ=%3D#.WV0ywo8CgzI.facebook

Het woord “diaconie” komt van het Griekse woord “diakonia” en betekent letterlijk “dienst”.

Het woord “diaconie” is een kerkelijk begrip. De kerk treedt naar buiten om geheel in de geest van Jezus dienstbaar te zijn aan mens en maatschappij. Iedere gedoopte mag zich door Hem geroepen weten om zich in te zetten voor de hulpbehoevende medemens.

Wat is Diaconie Nu?

Diaconie Nu is een stichting die in 2009 in het leven is geroepen om gehoor te geven aan deze roep. De stichting wordt gedragen door vrijwilligers die zich met hart en ziel inzetten voor onze medemens die het, om welke reden dan ook, moeilijk vindt om haar of zijn plek te vinden in onze huidige maatschappij.

Diaconie Nu zet zich in om dienstbaar te zijn aan ALLE mensen, ongeacht hun leeftijd, huidskleur, achtergrond, geslacht, sociale status en godsdienst. Iedereen is bij ons welkom want Diaconie voelt zich verantwoordelijk voor het welzijn van alle mensen in de samenleving.

Deze mensen, en ook de mensen die zich hierbij betrokken voelen, nodigen wij dan ook van harte uit om eens kennis te maken met Diaconie Nu.